Klejnoty rodowe czyli pończochy Fully Fashioned.

 Bo pończochy nylonowe mają to do siebie, że gdy po raz pierwszy poczuje się na nodze ich delikatny dotyk, trudno powrócić do popularnych "samonosiek".*

(czy jakiejkolwiek innej garderoby)

  
Śmieję się, że tak właśnie traktuję pończochy - nylony FF - jak klejnoty rodowe. Pończochy, zwłaszcza nylonowe, pokochałam  miłością ogromną. Zaczęłam się nawet wczytywać w informacje o nylonach, bo moje emocje związane z tą częścią garderoby wydały mi się trochę dziwne, infantylne i ... nienormalne. Wpisy na blogach, informacje w artykułach na temat pończoch, zwłaszcza nylonowych, produkowanych w nielicznych manufakturach na świecie, które pracują na oryginalnych, odrestaurowanych maszynach tkackich firmy Reading z lat 60- tych XX wieku upewniły mnie, że moja fascynacja jest jak najbardziej wytłumaczalna. Mnie osobiście najbardziej zachwyciły pończochy uznane za  kultowe - nylony ze szwem Fully Fashioned. Właśnie takie mam ogromną przyjemność nosić. Są to pończochy, jak pisze retroladyinblack na swoim blogu:
"to crème de la crème wśród pończoch. Są najbardziej wyrafinowane i eleganckie, w ich przypadku szew nie jest "doszyty" do pończochy, ale naprawdę łączy dwie części materiału. Jest to pozostałość procesu produkcji sprzed lat, kiedy to nie skonstruowano jeszcze maszyn, które pozwalały na tkanie na okrągło (tzw. krosna rotacyjne). Na manszecie znajduje się charakterystyczne tylko dla FF kółko, tzw. key-hole."
Nylony ze szwem FF to pończochy eleganckie, luksusowe - dla koneserów, bo cena ich jest wysoka, ze względu na wysokie koszty produkcji. Pończochy nylonowe Fully Fashioned tkane na oryginalnych maszynach Reading, produkuje tylko kilka firm na świecie. Stare maszyny mogą wytworzyć jedynie 15 par pończoch na godzinę, w tym około 40% produkcji odrzuca kontrola jakości.
"Przejrzystość, dopasowanie, gładkość nylonów były bardzo odmienne od wszystkiego co dotychczas nosiłam na nogach. Odkryłam, że pończochy nylonowe są idealnym uzupełnieniem klasycznego kobiecego stylu i pozwalają mi poczuć przyjemność z atencji otoczenia." - to słowa
Agnieszki Gospodarek - założycielki pierwszego w Polsce serwisu i sklepu internetowego - nylony.pl .

*avanti24.pl 


Pończochy Fully Fashioned z wykończeniem pięty Point Heel.
15 maja 1940r. określono mianem Nylon Day. W tym dniu nylonowe pończochy pojawiły się na rynku amerykańskim wywołując szaleństwo.
Maszyny tkackie używane do produkcji pończoch miały 16 000 igieł, ważyły do 12 ton i miały 60 stóp długości. Po zakończeniu tkania, pończocha była zszywana, stąd specyficzny otwór w górnej części pończochy - rezultat wykańczania. Właśnie ten otwór identyfikuje prawdziwe pończochy nylonowe ze szwem FF.
DuPont - czyli od produkcji czarnego prochu i przemysłu zbrojeniowego do...pończoch. Naukowcy z DuPont wytworzyli nylon i teflon.

Komentarze